Blog

15
Srp

AdVisio: Nechceme se tlačit někam, kde je plno, když můžeme růst spolu s Ostravou

Při příležitosti volejbalového networkingu jsme vyzpovídali marketingovou agenturu AdVisio, která je od jara členem Patriotů MSK. Spolumajitel a jednatel Jiří Komár nám prozradil, proč podnikají právě z Ostravy a jak do své firmy hledají nové talenty.

AdVisio je kromě úspěšné on-line marketingové agentury od jara také hrdým členem Patriotů MSK. Proč jste se rozhodli do tohoto projektu zapojit?

Chceme podpořit růst nových digitálních markeťáků. Proto už tři roky pro veřejnost zdarma pořádáme MarketingOn a pracujeme se studenty. Patrioti MSK jsou pro nás další příležitostí, jak propojit jednotlivé disciplíny byznysu. Chceme se potkávat s lidmi, kteří pro kraj touží něco dělat.

AdVisio jsme zakládali s tím, že budeme digitál dělat trochu jinak.

Začali jsme ve dvou tady v Ostravě, ke které máme vztah. Naše okolí se nám to snažilo vymluvit. Slýchávali jsme, že to je bláznivé a něco takového může fungovat jen z Prahy.

Dnes jsme největší svého druhu na severní Moravě a propojení s regionem je pro nás hodně důležité. Z tohoto hlediska nám Patrioti MSK dávají obrovský smysl.

Jak hledáte nové talenty do své agentury? Může určitou roli sehrát třeba networkingový list, který se pojí s každým Setkáním?

Určitě ano. Lidé k nám přichází z různých zdrojů. Ať už to jsou doporučení ostatních, či Facebook. Čím více aktivit děláme a čím více jsme vidět, tím snáze lidé mohou poznat naši firmu. Webová stránka je jedna věc, ale z ní nevycítíte například firemní atmosféru.

Networkingový list je dobrý pro seznámení jak s klienty, tak s lidmi, kteří hledají uplatnění. Potkáváme se tak přes něj s potenciálními zájemci, ať už jde o byznys, nebo práci u nás.

Proč jste se před šesti lety, kdy jste zakládali AdVisio, rozhodli zůstat v Ostravě a neodejít, jako spousta jiných marketingových agentur, do Prahy? Mrzelo Vás tohle rozhodnutí někdy?

V době, kdy jsme AdVisio zakládali, jsme v Ostravě měli rodiny, bydlení i další závazky. Po spočítání nákladů na život a nábor nových zaměstnanců v Praze jsme navíc zjistili, že růst agentury by tam byl pomalejší. Co se týče mzdových nákladů, Praha je zkrátka podstatně dražší.

K Praze jsme neměli žádný vztah, museli bychom jít do naprosto neznámého prostředí. V Ostravě jsme se cítili jako doma – už jen proto, že jsme měli kanceláře nedaleko od svých bytů. Říkali jsme si: Proč se stěhovat přes půlku republiky?

Navíc v Praze už agentur našeho typu byly desítky – větších, menších, různě zaměřených. Agenturní svět tam je bohatý a konkurenční boj ostřejší. V Ostravě však v té době čistě digitálně marketingová agentura neexistovala.

Rozhodli jsme se proto zůstat tady a využít mimo jiné velké výhody propojení s polským a slovenským trhem. Dnes s námi spolupracují také firmy právě z těchto zemí a my můžeme ušetřit 350 km na cestách k hranicím oproti tomu, kdybychom působili v Praze. Navíc je tady z hlediska těchto trhů lepší jazyková vybavenost. Tyhle výhody jsme si uvědomovali už v době, kdy jsme AdVisio zakládali.

Za zmíněných šest let jste spravovali přes 200 projektů. Dokážete říct, který byl pro vás tou největší výzvou?

Každý projekt je pro nás výzvou. Zakládáme si na tom, aby byznys fungoval nejen nám, ale i klientům. Neumíme dělat jen pro peníze, což je v našem oboru hodně důležité. Je pro nás zásadní, aby byl klient ze spolupráce spokojený. A to i v případě, že nevyjde, ale on ví, že jsme do toho dali maximum.

Samozřejmě jsou projekty, které jsou pro nás trochu větší výzva nebo jsou složitější, protože se jedná o velkou značku. Letos pro nás asi tou největší bylo zpracování digitálního marketingu pro Podravku.

Kde vidíte Ostravu v roce 2030?

To je dlouhá doba. Ostrava se za poslední dobu posunula hodně kupředu. Do kraje se vrací technologické firmy, vytrácí se těžký průmysl a z kraje se stává technologická velmoc. Obrovské společnosti si tady zakládají své divize, máme tady hodně programátorských týmů.

Tři vysoké školy nám začínají pomáhat ve vzdělávání studentů v oblasti digitálního marketingu. Posouváme se však i ještě níže až na střední školy, kde studenti poprvé přichází do styku s kreativou a digitálem. Lidé tak tady mohou v pohodě zůstávat a nemusí se stěhovat za prací do Prahy.

Jak Praha, tak Brno už jsou přesycené a Ostrava může nabídnout i něco, co tato města ne – především klidnější a levnější bydlení. Přitom odsud lidé mohou dělat byznys do celého světa. Nechceme se tlačit někam, kde je již plno, když můžeme růst tady spolu s Ostravou.

Do roku 2030 se z Ostravy stane třeba už čistě IT město, které bude vidět ve světě. Myslím, že můžeme patřit k celosvětové špičce. Trend je na dobré cestě.

Autor: Jan Valtr