Blog

Podnikatelské online besedy
1
Zář

Besedy Mezi podnikateli v červnu pomohly několika firmám. Sbíráme případovky pro další termín

Přinášíme příběhy třech firem, kterým pomohly naše online besedy Mezi podnikateli. Chceš posunout nebo disruptovat svůj byznys? Pošli nám případovku a pomůžeme v říjnu i Tobě.

V červnu jsme spolu s BusinessConem a Moravskoslezským inovačním centrem (MSIC) pořádali online podnikatelské besedy Mezi podnikateli. Každé středeční odpoledne jsme s odbornými garanty a facilitátory řešili jednu případovou studii. Zaměřili jsme se na změny business modelů.

Jak to dopadlo? Přečti si tři konkrétní příběhy našich účastníků.

TINT: Ověřili jsme business strategii specifické služby

Frýdecko-místecká společnost TINT se nám přihlásila s případovou studií s cílem ověřit inovativní IT produkt na českém trhu.

Více než dvacet let poskytuje firemnímu sektoru IT služby. Nedávno vybudovala datové centrum (IaaS, PaaS i SaaS) a začala nabízet služby na bázi privátního cloudu. Kromě těchto víceméně jednorázových IT služeb chtěli majitelé začít poskytovat kompletní IT jako službu, ale nebyli si jistí, jestli s takovým nápadem nenarazí u zákazníků.

Rozhodování ještě ztížila koronavirová krize. Firmy kvůli ní začaly pozastavovat investiční akce, což vedlo k oddalování modernizací a druhotné platební neschopnosti zákazníků. A nepříznivě vypadaly také podmínky na světovém trhu. Hrozilo, že výpadky výroby omezí dostupnost potřebného hardwaru.

O řešení případové studie se postaral expertní kruh, do kterého jsme pozvali zástupce z oblasti průmyslu, služeb, obchodu a státní správy. Do diskuze jsme zapojili také odbornou veřejnost.

Majitele firmy zajímalo, zda se vydávají správnou cestou, když chtějí místo dodávek hardwaru a reakčních služeb poskytovat garantované IT služby s vysokým SLA.

„Facilitace řešení naší případové studie byla na profesionální úrovni. Online účast nám pomohla uvědomit si, že pro každý segment nebo skupinu manažerů potřebujeme srozumitelně komunikovat přínosy a výhody nového IT řešení jejich vlastní řečí. Tak, aby je snadno pochopili,“ říká výkonný ředitel firmy TINT Martin Hriško.

Další podnikatelské besedy Mezi podnikateli se uskuteční 30. a 31. října v Imperial Hotelu Ostrava.

Další podnikatelské besedy Mezi podnikateli se uskuteční 30. a 31. října v Imperial Hotelu Ostrava.

Ověřili jsme také business strategii. „Jedním z konkrétních poznatků bylo utvrzení, že cílovou skupinou je pro nás primárně inovativní enterprise zákazník řešící digitalizaci business procesů,“ doplňuje Hriško.

Jak vyplynulo z řešení případové studie a následné diskuze, v Česku si ještě mnohé firmy neuvědomují výhody spojené s provozem IT jako komodity.

Luceo: Otevřeli jsme cestu k B2B marketingu

Firma Luceo prodává kuchyňská dvířka truhlářům a distributorům. Nebyla si však jistá, jak se právě u distributorů dostat na lepší pozici. Poslala nám proto případovou studii zaměřenou na B2B marketing.

Do řešitelského kruhu jsme pozvali experty na danou oblast a k diskuzi opět přizvali také podnikatelskou veřejnost.

Našli jsme tak několik možností, jak může Luceo prorazit v B2B segmentu, a zformulovali konkrétní kroky, které firmu pomohou zviditelnit v obchodech, katalozích a newsletterech pro koncové zákazníky.

Přineslo nám to velmi zajímavý a nezaujatý pohled na otázky, které jsme si kladli – jak zaujmout naše B2B partnery a co nám chybí v propagaci. Zároveň jsme si uvědomili, jak málo komunikujeme, že jsme lídry v jednom z našich odvětví a co je zásadní pro klíčové lidi, kteří rozhodují o dodavatelích u velkých řetězců,“ shrnuje řešení případové studie majitel firmy Luceo Honza Sedláček.

Humancraft: Validovali jsme nabídku pro místní trh

Ve firmě Humancraft jsou více než patnáct let srdcaři do rozvoje a vzdělávání. Staví na expertize a mají rozsáhlé zkušenosti jak z Česka, tak z jiných koutů světa. Část firmy včetně jejího zakladatele je z Moravskoslezského kraje. Dosud se však orientovali spíše na Prahu. Obrátili se na nás proto s prosbou o pomoc při nastavování akviziční strategie.

Společnost zajímalo, zda místní manažeři věří tomu, že byznys (měřený byznysovými indikátory) se dá zlepšit skrze práci s lidmi. Tedy ne procesy nebo systémy, ale skrze lidi – jejich postoje, rutiny a chování. Pokud tomu nevěří, co by je přimělo k tomu, aby byli aktivními propagátory a součástí takového rozvoje?

Na řešení případové studie se podílelo několik odborníků na danou oblast, kteří Humancraftu pomohli validovat nabídku.

„Petra s Honzou pro nás připravili a následně výborně odfacilitovali online setkání se zástupci naší cílové skupiny, tedy majiteli firem, členy top managementu a HR řediteli. Na akci jsem ocenil poctivou přípravu, profesionální facilitaci a upřímnou snahu splnit naše očekávání. Bez výhrad doporučuji,“ hodnotí zakladatel společnosti Humancraft David Fojtík.

Chceš tu vidět i svůj příběh?

Další podnikatelské besedy Mezi podnikateli pořádáme v říjnu (tentokrát snad už face-to-face).

Sbíráme proto další případové studie, které na akci budeme řešit.

Hledáme zájemce, kteří chtějí posunout nebo disruptovat svůj byznys. Vrtá Ti něco hlavou? Nevíš, co dál? Jsi otevřený sdílet svůj případ? Potřebuješ zpětnou vazbu na svůj produkt nebo nápad? Pošli nám pár vět o tom, co zrovna řešíš, na tomas.buchwaldek@patriotimsk.cz.

Probereme řešení Tvé případové studie a zajistíme facilitaci diskuze. Najdeme tři až čtyři experty relevantní k tématu a postaráme se odbornou garanci řešení. A na závěr Ti pošleme konkrétní výstupy a nastavení dalších kroků k realizaci.

Besedy Mezi podnikateli se uskuteční 30. a 31. října 2020 v Imperial Hotelu Ostrava. Přihlas se k odběru našeho newsletteru a dáme Ti vědět, až spustíme registrace.