Případová studie v tomhle formátu nám díky vhledu zúčastněných expertů osvětlila za velice krátkou dobu věci, které jsme považovali za velice složité a limitující při našem plánovaném rozjezdu v oblasti e-commerce. A naopak nám zkušení kolegové předestřeli kritické oblasti, o kterých jsme neměli téměř žádné povědomí a které by nás mohli zavést do slepých nebo přinejmenším objízdných uliček. Za sebe musím říct, že nám tenhle „produkt“ zapadl do našeho rozhodovacího procesu velice přínosným způsobem.
Setkání s experty pro nás bylo inspirující a motivační. Potvrdili a vyvrátili jsme si některé naše domněnky, dozvěděli se více o tom, jak se připravit na export, a taky jsme získali zajímavé kontakty pro budoucí konzultace.
Bylo to fakt skvělé. Vůbec jsem to nečekal, ještě jednou děkuji.
Obrátily se na nás malé a střední firmy s tím, co zrovna řeší v oblastech změny business modelu a disruptingu.
Vybrali jsme nejzajímavější případy konkrétních firem a domluvili k nim experty a facilitátory.
Každou online besedu budeme řešit jednu případovou studii. Můžeš být u toho a vzít si inspiraci z konkrétních řešení.
Vyber si případovku, která tě zajímá, a zaregistruj se na online besedu, kde ji budeme řešit.
Martina a Toma nebavilo přihlížet účetnictví, které spočívalo v bouchání dat do programu na základě dokladů přinesených v krabici od bot. Shodli se, že tento obor potřebuje revoluci. Dnes má Nastejnelodi.cz za sebou devět let existence a přes milion korun v měsíčních tarifech. Jejich hlavním cílem je zvyšovat konkurenceschopnost středních a malých firem v regionu. Klíčovým nástrojem je online reporting, ve kterém klienti (a dnes už i neklienti) agentury přehledně vidí, jak si vedou, a který jim slouží jako podklad pro manažerské rozhodování.
„Účetka“ chce pokračovat v naplňování cíle a zvýšit svůj obrat o 50 %. Takový růst ale nemůže být založený jen na vztazích jako dosud. Již není možné, aby každý znal každého, a ve firmě je střední management. Jak tedy dále růst a zároveň udržovat na všech úrovních přátelské vztahy s klienty? Jak získat nové zákazníky jen pro online reporting, tedy bez vlastního zpracování účetnictví? Dá se to vůbec? A co dále komunikovat jako hlavní přidanou hodnotu námořnické služby?
SP výroba se v 25 zaměstnancích stará o kovovýrobu pro několik zákazníků. Při ročním obratu 24 milionů korun míří 85 % produkce do Německa a Rakouska. Velkým benefitem firmy je flexibilita a fakt, že je schopna vyrobit téměř cokoliv, co zákazník potřebuje. Ať už se jedná o kusovou výrobu specifických produktů, kde je potřeba většího množství přípravářské práce, nebo sériovou výrobu, která je zase náročnější na výrobní kapacity.
Firma je teď v procesu předání vedení z otce na syna. Chce jednak zůstat dobrou montovnou, jednak jít cestou vlastního produktu. První takový už vytváří. Cílem je, aby nová, „druhá větev“ firmy měla třetinový podíl na celkových tržbách. Jak vybudovat nový produkt a do čeho zainvestovat? Jak identifikovat obchodní příležitosti a vnést impuls do zajetých kolejí? A může se vůbec firma s 25 zaměstnanci chovat jako velká firma z pohledu způsobu řízení?
Před pěti lety se v hlavách dvou programátorů zrodila skvělá start-upová myšlenka. Představili světu virtuálního projektového asistenta, který dokáže autonomně naplánovat nejrychlejší cestu ke splnění úkolů. Reakce trhu mnohonásobně předčila jejich očekávání. Asistent se stal součástí života stovek firem a APUtime roste spolu s ním.
Dnes si APUtime pohrává s hranicí efektivity projektového řízení a udává směr trendům, které se řada z nás ani neodvážila zahlédnout. CEO Martin Lonský a COO Martin Juřík si chtějí ujasnit plán další expanze, najít slabiny ve vlastním přemýšlení a poučit se z fuck-upů, které se odvážíme pojmenovat.
V regálu s desítkami chlebů tě možná někdy zaujaly ty, které nesly jedlou etiketu nebo štítek. Přesně tohle je produkt frýdecko-místecké firmy breAd. & edible labels. Z anonymních kousků pečiva dělají kusy, kterých si zákazník všimne, koupí si je a zapamatuje si, čí chleba vlastně celou tu dobu kupuje.
Klienty breAd. & edible labels jsou desítky malých i velkých pekáren a cukrářství, a protože všechno šlape jak po másle, je čas expandovat na zahraniční trhy. Firma se poohlíží po trzích západní Evropy – především po německém. Jaká je optimální strategie? Jak se s produktem prosadit na trhu, kde není úplně známý?
Besedy nezaznamenáváme, takže se radši připoj: