Workshopy
Pro podnikavé lídry,
kteří chtějí udržitelně
budouvat svou firmu
Vize 2030 Chci být Mezi podnikateli

BusinessCon, Patrioti MSK a MSIC pořádají

online besedy Mezi podnikateli

29. října, 12. listopadu, 26. listopadu a 15. prosince

Co tomu řekli účastníci

Jak jsme besedy připravili

Sbíraní případů

Zeptali jsme se malých a středních firem, co zrovna řeší. Zajímaly nás hlavně změny business modelů a disrupting.

Hledání garantů

Vybrali jsme nejzajímavější případy konkrétních firem a domluvili k nim odborné garantyfacilitátory.

Plánování besed

Každou online besedu budeme řešit jednu případovou studii. Můžeš být u toho a vzít si inspiraci z konkrétních řešení.

Teď je to na Tobě!

Vyber si případovku, která Tě zajímá, a zaregistruj se na online besedu, kde ji budeme řešit.

Co budeme řešit

1.

29. října

17:00–19:00

Jak se připravit na expanzi

WOclub staví venkovní workoutová hřiště a přes e-shop prodává produkty pro domácí cvičení. Příští rok chce expandovat na další evropské trhy. Jaké kroky je třeba udělat a kde najít vhodné obchodní partnery?

Píše se rok 2012, když do Česka začíná pronikat trend street workoutu. Ondřej Koneš a Jan Kokáš se hned chopí příležitosti a zakládají společnost WOclub. První workoutové hřiště staví u rodičů na zahradě, hned záhy ale začínají realizovat zakázky pro obce. Dnes mají na kontě přes 250 hřišť a jsou tak jedním z největších výrobců workoutových hřišť v Česku. Jejich portfolio doplňuje vlastní e-shop s produkty do domácnosti a začali stavět i hřiště na zahrady pro koncové zákazníky.

Na příští rok mají nemalé plány – rozšířit portfolio, ponořit se do B2B segmentu navázáním spolupráce s českými distributory a především expandovat do zahraničí. Jak zjistit, zda jsou skutečně na něco takového připraveni? Je lepší najít si na zahraničních trzích partnery, kteří za ně budou zodpovědní, nebo raději společnost rozšiřovat přímočaře? Jakými kanály se na nové trhy uvést? Jak najít vhodné obchodní partnery? A jaká jsou hlavní kritéria vstupu do B2B segmentu?

2.

12. listopadu

17:00–19:00

Jak u B2B firmy rozjet B2C segment

Výrobce regálů Trestles je silný v odvětví B2B a chce se zaměřit i na koncové zákazníky. Neohrozí vstup do B2C segmentu současná obchodní partnerství?

Společnost Trestles je dominantním výrobcem regálů v Evropě. Kromě toho vyrábí rudly, stojany, transportní vozíky a další manipulační techniku. Zajišťuje si nejen kompletní odbyt svých výrobků, ale také vývoj výrobních i nových technologií, prodej celé produkce a marketing. Vlastní zastoupení má ve Francii, Rakousku a Polsku, v plánu je rozšíření exportu Izraele, Ruska, Kanady a USA.

Kromě toho chce firma rozjet online prodej přímo koncovým zákazníkům. Dosud si její výrobky mohli koupit jen v hobby marketech. Může firma s takto silně vybudovaným B2B kanálem úspěšně prodávat své produkty koncovým zákazníkům? Neohrozí to její stávající obchodní partnerství?

3.

26. listopadu

17:00–19:00

Jak udržet firmu v růstu

E-shop s krmivem pro domácí zvířata Krmím kvalitně zaměstnává celkem 20 pracovníků při ročním obratu kolem 40 milionů korun. Jak pokračovat v růstu, aby se na firmě negativně nepodepsal? A jak skloubit zavádění procesů s potřebou flexibility?

První psí misku naplnil před sedmi lety. Dnes se e-shop Krmím kvalitně stará o krmení 1 500 domácích zvířat denně. Zakládá si na tom, že každé zvíře je jedinečné a potřebuje jiné krmivo. Umí proto doporučit krmení na míru, spolupracuje s více než šedesáti značkami a jeho výživoví poradci denně zodpoví 150 otázek týkajících se výživy, výcviku a života se psy a kočkami.

Dříve si firma na vše vyvíjela svůj vlastní systém, přesto pracovala živelně. Časem ale pochopila, že tou správnou cestou jsou jasně definované procesy. Jenže jak skloubit zavádění procesů s neustálou potřebou flexibility? Jak při tom neztratit motivaci? A hlavně jak zařídit, aby se společnost při takovém růstu nerozpadla?

4.

15. prosince

17:00–19:00

Jak sladit firemní kulturu od řidiče po ředitele

Dopravní podnik Ostrava je pokračovatelem více než stodvacetileté tradice ostravské veřejné dopravy. Zaměstnává zhruba 2 000 lidí a jeho dlouhodobým cílem je zlepšení firemní kultury. Jak ji sladit napříč profesemi? A jak podpořit rozvoj leadershipu ve firmě?

Aby se Dopravní podnik Ostrava stal nejmodernějším dopravním podnikem v zemi, plánuje mimo jiné změnu organizační struktury s cílem decentralizovat personální řízení a předat větší zodpovědnost manažerům. Nově by měl být kolegou členů představenstva personální ředitel, a to na stejné úrovni. Jeho úkolem bude posilovat leadership a zaměřit se na zlepšení péče o zaměstnance.

Jak takovou změnu personálního oddělení implementovat směrem k business partnerům? Jak celkově podpořit decentralizaci a rozvoj firemního leadershipu? A hlavně jak personální prací ovlivnit celofiremní kulturu?

Pořadatelé

Registrovat se

Besedy nezaznamenáváme, takže se radši připoj:

Chci být Mezi podnikateli