Změna business modelu
jako příležitost. Každý
týden jedna případovka,
jedna online beseda.
Zeptali jsme se malých a středních firem, co zrovna řeší. Zajímaly nás hlavně změny business modelů a disrupting.
Vybrali jsme nejzajímavější případy konkrétních firem a domluvili k nim odborné garanty a facilitátory.
Každou online besedu budeme řešit jednu případovou studii. Můžeš být u toho a vzít si inspiraci z konkrétních řešení.
Vyber si případovku, která Tě zajímá, a zaregistruj se na online besedu, kde ji budeme řešit.
Firma Gesomont se před třemi lety se zakázkovou produkcí v průmyslovém zámečnictví dostala do specifické situace, kdy musela reagovat na ukončení spolupráce s dominantním odběratelem a klíčovým partnerem Bonatrans. Sotva se situaci podařilo stabilizovat tím, že firma zredukovala stav zaměstnanců z více než tří stovek na 45, přišla další výzva – útlum poptávek v návaznosti na koronavirovou krizi.
Díky redukci pracovníků ve firmě zůstali jen ti nejlepší a firma má v kapse ještě jeden triumf. Připravuje vlastní produkt pro nový trh – zemědělství. Jakým směrem se vydat? Je vybudovat zbrusu nové obchodní oddělení tou nejlepší možností? Společně se na to podíváme.
TINT poskytuje IT služby už dvacet let. Nově vybudovali datové centrum pro firmy (IaaS, PaaS i SaaS) a nabízí služby na bázi privátního cloudu. Zákazníkovi garantují IT služby bez výpadku, takže vůbec nemusí řešit jejich dostupnost.
Na firmy však dopadla koronavirová krize. Projevuje se pozastavováním investičních akcí, s čímž se pojí oddalování modernizací a druhotná platební neschopnost zákazníků. Negativní dopad má taky změna kurzu koruny. Výpadky výroby na celém světě navíc omezují dostupnost hardwaru. Změnil se firmám pohled na poskytování IT služeb? Vydávají se majitelé správnou cestou, když chtějí místo dodávek hardwaru a reakčních služeb poskytovat garantované komplexní IT služby s vysokým SLA?
Humancraft jsou více než patnáct let srdcaři do rozvoje a vzdělávání. Staví na expertíze a mají rozsáhlé zkušenosti jak z Česka, tak z jiných koutů světa. Věří, že lidé jsou tím nejdůležitějším faktorem pro byznysový úspěch (proto human) a že kvalitní práce s lidmi je opravdové řemeslo (proto craft). Jejich mottem je věta: Rozvíjíme vaše lidi a váš byznys. Firma má několik velmi silných klientů na Moravě, ale působí hlavně v Čechách. Mnoho humancrafťáků, včetně zakladatele firmy, je z kraje a rádo by na Moravskoslezsku rozšířilo svou působnost.
Prostřednictvím této studie by firma chtěla validovat svou nabídku – tedy zda opravdu manažeři věří tomu, že byznys (měřený byznysovými indikátory) se dá zlepšit skrze práci s lidmi (ne procesy, ne systémy, ale skrze lidi – jejich postoje, rutiny, chování). Co by manažery přimělo, aby byli aktivními propagátory a součástí takového rozvoje? A co by od humancraftu mělo zaznít, aby se firmy a jejich lídři s nimi chtěli pustit do spolupráce?
Luceo je obchodní firma, která prodává kuchyňská dvířka truhlářům i distribučním firmám. Momentálně řeší, jak se právě u distributorů dostat na lepší pozici.
Chce být vidět v jejich obchodech, katalozích, newsletterech. Jaké marketingové možnosti využít u distributorů? Jak prorazit v případě B2B?
Jan Kováč pracoval jako zástupce ředitele na soukromé základní škole, když se dostal do kontaktu s firmou School My Project, která na školách zavádí inovativní výuku. Ta mu doslova změnila život. Posunula jej nejen jako pedagoga, ale i jako člověka.
Po čase dostal pan Kováč nabídku připojit se k této vzdělávací firmě. Má podnikatelské zkušenosti, pět let vlastní fotografické studio. Práci v oblasti vzdělávání vidí jako své životní poslání. Rád by proto propojil zkušenosti z podnikání se zkušenostmi ze školství a inovativní výuku komerčně dostal do co nejvíce českých škol. Jak má postupovat? Jak se prodává státním institucím?
Registrace je již uzavřena.